Ordre og kjøp 

Kan jeg bestille alle varer hos Skeidar på nett?
Vi har et stort utvalg av vårt sortiment i vår nettbutikk, men enkelte varer selges kun i butikk. Varer som kan kjøpes på nett er markert med «Kan kjøpes på nett». Ta kontakt med din nærmeste Skeidar butikk for bestilling av varer som ikke er tilgjengelig på nett.

Kan jeg endre varene på min ordre? 
Vi får ikke endret eller byttet om på varer på eksisterende ordre bestilt på nett. Legg gjerne inn en ny ordre i nettbutikken på varen(e) du ønsker å endre til. Ta samtidig kontakt snarest med vårt kundeservice, så vil vi assistere deg med å kansellere de varene du ikke ønsker på din gamle ordre. Vær oppmerksom på at leveringstiden som regel også endres.

Hvordan legger jeg til varer på en ordre som er bestilt?
Du får ikke lagt til varer på ordre som er bestilt. Legg da inn en ny ordre på de varene du ønsker deg.

Kjøpsbeløpet fra mitt kort er borte, er ordren kansellert?
Nei, alt er i orden med din bestilling. Når du handler i vår nettbutikk reserveres kjøpesummen på ditt kort i ca en uke, men pengene blir ikke trukket fra konto før du har får dine varer. Det er derfor helt vanlig at det kan se ut som beløpet er opphevet, men så lenge du har mottatt en ordrebekreftelse ser alt OK. Beløpet trekkes automatisk først når du har hentet eller fått levert dine varer.

Jeg har ikke fått noen ordrebekreftelse, hva har skjedd?
Sjekk først søppelpost (spam) eller reklamefilteret på din mailkonto og se om den har havnet der. Om din ordrebekreftelse fortsatt ikke er kommet, ta gjerne kontakt med kundeservice. Oppgi telefonnummeret du registrerte på ordren din som referanse slik at vi raskere kan finne din ordre.

Jeg har kjøpt en vare på nett. Kan jeg reise rett til valgt butikk og hente den?
Nei, når du handler i vår nettbutikk handler du enten fra vårt nettlager eller på bestilling. Det er derfor noe leveringstid på alle ordre i nettbutikken. Varer som er merket «bestillingsvare» lages til nettopp deg på bestilling hos en av våre flinke produsenter. Se derfor etter på leveringstiden før du bestiller.

Varen jeg ønsker er bestillingsvare, er den da tom/utsolgt i alle Skeidar butikker?
Nei, ikke nødvendigvis. Dersom en vare er bestillingsvare betyr det at den ikke lagerføres på nettlageret, og at den produseres til deg på bestilling når du handler på nett. Enkelte butikker kan likevel godt ha denne varen på sitt eget lager. Ta kontakt direkte med ønsket butikk, og hør om de har noen tilgjengelig.

Hvordan justerer jeg antallet varer i handlekurven min?
For å legge til flere av en vare, kan du klikke flere ganger på kjøpsknappen på produktet. Dersom du vil justere antallet gjør du det ved å klikke på «gå til kassen». Justerer så antallet ved å klikke på pluss eller minus symbolene ved antallet pr. produkt.

Jeg skal bestille sofa, hva menes med høyre og venstre side?
En sofa må alltid bestilles sett forfra. En sofa med sjeselong eller ende høyre er da en sofa som har dette på høyre side sett forfra.

Er det samme pris på varer i Skeidars butikker som på nett?
Ja. Vi har i utgangspunktet samme tilbud og priser i butikk som på vår nettside, men enkelte ganger i året kan det være kampanjer som kun er tilgjengelig på nett.

Jeg får ikke handlet da bankkortet mitt ikke fungerer. Er det feil på nettsiden deres?
Som regel er betalingsløsningene alltid i orden. Vi aksepterer alle VISA og MASTERCARD kort, dersom du bruker et annet kort enn dette kan det være årsaken. Ellers, ta en ekstra titt på om det er dekning på kortet for hele ordresummen. Dersom det fortsatt ikke fungerer kan du enten ta kontakt med kundeservice eller benytte deg av faktura som betalingsløsning.