FAQ - Retur og reklamasjon

Her finner du de mest vanlige spørsmålene vi får rundt retur og reklamasjon, med svar på spørsmålene.

Kan jeg returnere en vare?

Ja, du har 14 dagers retur og angrerett på alle nettkjøp utenom hygieneprodukter (se eget spørsmål). Alle varer må være i original emballasje og salgbare. Fyll ut angrerettskjema, og ta med deg dette, samt kvittering til din nærmeste Skeidar butikk.

Hva er garantien på min varer kjøpt hos Skeidar?

Vi har ingen garanti, men alle våre varer er dekket av reklamasjonsretten. Etter forbrukerkjøpsloven er reklamasjonsfristen som hovedregel to år. De fleste av våre møbler som sofa, madrass, spisebord og lignende er ment å vare lengre enn to år. Det er derfor fem års reklamasjonsfrist på slike varer. Reklamasjoner registreres her. 

Kan jeg avbestille min ordre?

Du har rett til å avbestille varene fra ditt nettkjøp helt frem til du henter eller får de levert. Ta kontakt med kundeservice på netthandel@skeidar.no så snart som mulig hvis du ønsker å avbestille. For varer som produseres etter dine spesifikasjoner og der disse varene allerede er gått i produksjon, vil det beregnes et avbestillingsgebyr på 25% av kjøpesum. Ønsker du å avbestille en butikkordre må du ta kontakt med din butikk. 

Kan jeg levere en vare i retur i nærmeste Skeidar butikk?

Ja, det er helt gratis å returnere varer som er kjøpt på nett til en av våre butikker! Når du skal returnere en vare må dette gjøres innen 14 dager etter at du mottok varen. Du må ha med ferdig utfylt angrerettskjema og kvittering/ordrebekreftelse på kjøpet.

Retur av varer kan gjøres i alle Skeidars butikker, eller du kan kontakte vårt kundesenter på netthandel@skeidar.no om du har spørsmål ang. retur og angrerett.

Kan jeg bestille retur av gamle møbler?

Ja, du kan bestille retur av dine gamle møbler mot et tillegg i pris. MERK: Madrasser, senger og andre hygiene produkter må pakkes forsvarlig inn på forhånd. Av HMS-hensyn tar vi ikke upakkede hygieneprodukter.

Jeg har montert min vare, kan jeg benytte meg av angreretten fortsatt?

Angreretten er alltid 14 dager på nettkjøp. Varer som er levert flatpakket er vanskelig å demontere etter montering uten at varen blir skadet. Har du montert selv, ønsker vi derfor at du leverer varen tilbake i montert tilstand. Varen skal fremstå som ny for at du skal få det fulle beløpet tilbake.

Hva er et hygieneprodukt?

Hygieneprodukter er alle typer varer som brukes kroppsnært. Dette er alt av sengetøy, madrasser, dyner, hodeputer, laken, madrassbeskyttere, håndklær med mer. Slike produkter er ikke omfattet av angreretten og kan derfor ikke returneres om emballasjen er åpnet.

Dekker dere fraktkostnader ved retur/angrerett?

Det er kostnadsfritt å returnere varen til en av våre butikker. Dersom du ønsker å få hjelp til frakt/retur, må du ta kontakt med butikken og selv dekke kostnaden.

Jeg har åpnet varen min, kan jeg angre på nettkjøpet?

Ja, du har alltid 14 dagers angrerett på nettkjøp. Varer som returneres hvor varen ikke lenger fremstår som ny, må vi selge denne som utstillingsmodell. Vi vil derfor gjøre et fratrekk på minimum 25% av kjøpsbeløpet fra returbeløpet.

Det er feil på min vare, hvordan kan jeg reklamere på denne?

Du reklamerer på din vare ved å fylle ut et reklamasjonsskjema. Husk å velge butikken du kjøpte/mottok varen fra. Skjema finnes her.

Sengen min passer ikke helt for meg. Er det mulig å få endret fasthetsgraden?

Ja, dersom du har kjøpt en seng som omfattes av Skeidars komfortgaranti har du mulighet til å endre fasthetsgraden på madrassinnleggene. Les mer om vilkår for komfortgarantien her. 

For å benytte deg av garantien ta kontakt med din Skeidar butikk her. 

Gå tilbake til kundeservicesiden her