Retur og reklamasjon 

Kan jeg returnere en vare?
Ja, du har 14 dagers retur og angrerett på alle nettkjøp utenom hygieneprodukter (se eget spørsmål). Alle varer må være i original emballasje og salgbare. Fyll ut angrerettskjema, og ta kontakt med [email protected]

For retur av vare kjøpt i butikk, ta kontakt med din Skeidar butikk.

Hva er garantien på min varer kjøpt hos Skeidar?
Vi har ingen garanti, men alle våre varer er dekket av reklamasjonsretten. Etter forbrukerkjøpsloven er reklamasjonsfristen som hovedregel to år. De fleste av våre møbler som sofa, madrass, spisebord og lignende er ment å vare lengre enn to år. Det er derfor fem års reklamasjonsfrist på slike varer. Reklamasjoner registreres her. 

Kan jeg avbestille min ordre?
Du har rett til å avbestille varene helt frem til du henter eller får de levert. Ta kontakt med kundeservise så snart som mulig hvis du ønsker å avbestille. Varer som produseres etter dine spesifikasjoner, og disse varene allerede er gått i produksjon, vil det beregnes et avbestillingsgebyr på 25% av kjøpesum.

Kan jeg levere en vare i retur i nærmeste Skeidar butikk?
Ja, det er helt gratis og returnere varer til en av våre butikker. Har du handlet på nett; ta først kontakt med kundeservice på [email protected] Du vil ta motta et returskjema som du fyller ut og tar med til butikken når du skal returnere varen. 

Kan jeg bestille retur av gamle møbler?
Ja, du kan bestille retur av dine gamle møbler mot et tillegg i pris. MERK: Madrasser, senger og andre hygiene produkter må pakkes forsvarlig inn på forhånd. Av HMS-hensyn tar vi ikke upakkede hygieneprodukter.

Jeg har montert min vare, kan jeg benytte meg av angreretten fortsatt?
Angreretten er alltid 14 dager. Varen må være i originalemballasje og salgbar. Dersom du har montert møbelet vil vi derfor måtte selge dette som B-vare, og en får kun tilbake 50% av kjøpsbeløpet.

Hva er et hygieneprodukt?
Hygieneprodukter er alle typer varer som brukes kroppsnært. Dette er alt av sengetøy, madrasser, hodeputer, laken, madrassbeskyttere, håndklær med mer. Slike produkter er ikke omfattet av angreretten og kan derfor ikke returneres om emballasjen er åpnet.

Dekker dere fraktkostnader ved retur/angrerett?
Det er kostnadsfritt å returnere varen til en av våre butikker. Dersom du ønsker å få hjelp til frakt/retur, må du ta kontakt med butikken og selv dekke kostnaden.

Jeg har åpnet varen min, kan jeg angre på nettkjøpet?
Ja, du har alltid 14 dagers angrerett på nettkjøp. Når originalemballasjen er åpnet eller mangler må denne pakkes om, vi trekker derfor fra 25% av kjøpesummen for åpnede varer.

Det er feil på min vare, hvordan kan jeg reklamere på denne?
Du reklamerer på din vare ved å fylle ut et reklamasjonsskjema. Husk å velge butikken du kjøpte/mottok varen fra. Skjema finnes her.

Sengen min passer ikke helt for meg. Er det mulig å få endret fasthetsgraden?
Ja, dersom du har kjøpt en seng som omfattes av Skeidars komfortgaranti har du mulighet til å endre fasthetsgraden på madrassinnleggene. Les mer om vilkår for komfortgarantien her. 

For å benytte deg av garantien ta kontakt med din Skeidar butikk her.